کوماکس لند

نمایندگی کوماکس کره در ایران

کوماکس لند

نمایندگی کوماکس کره در ایران

نداشتن تصویر در آیفون تصویری و ارائه راهکار مناسب

نداشتن تصویر در آیفون تصویری و ارائه راهکار مناسب

راه‌حل‌های مشکل عدم نمایش تصویر در آیفون تصویری

 :نداشتن تصویر در آیفون تصویری می­‌تواند به دلایل زیر باشد

  1.  دوربین پنل سوخته باشد
  2. برد پنل خراب باشد
  3. سوییچر یا دکودر خراب باشد
  4. سیم کشی ایراد داشته باشد
  5. مانیتور خراب باشد

حال به بررسی هر یک از موارد فوق می­‌پردازیم.

 

سوختگی دوربین پنل:

در صورتی که دوربین پنل سوخته باشد، ممکن است به دلیل نوسانات ولتاژ یا مشکلات در سیم‌کشی، دوربین آسیب ببیند. راه حل این مشکل تعویض دوربین است.

خرابی برد پنل:

در آیفون­‌های تصویری سوکت دوربین شامل ۳ رشته سیم می‌­باشد.

الف: سیم مثبت یا ولتاژ  ب: سیم منفی  ج: سیم تصویر که به برد اصلی پنل وصل می‌­شود. اتصال دوربین، به برد اصلی پنل انجام می‌­شود و از طریق آن، تصویر به مانیتورها انتقال می‌­یابد. اگر برد اصلی پنل خراب باشد ما انتقال تصویر به مانیتور را نخواهیم داشت. در این صورت برد پنل باید تعمیر شود یا جایگزین گردد.

خرابی سوییچر یا دکودر:

سوییچر و دکودر واسطه‌ای بین برد اصلی پنل و مانیتور هستند. در صورت خرابی دکودر، انتقال تصویر به مانیتور مختل می‌شود. لازم است دکودر را تعمیر یا تعویض کنید. این مورد در نداشتن تصویر در آیفون تصویری بسیار متداول است.

ایراد در سیم‌کشی:

در آیفون­‌های تصویری معمولی سیم­‌بندی به این صورت است که ۴ رشته ارتباطی بین پنل و مانیتور برای انتقال صدا و تصویر و در بازکن داریم.

  • سیم صدا و در بازکن
  • سیم منفی
  • سیم مثبت
  • سیم تصویر

برای تست سیم باید از اهم­‌متر کمک بگیرم و از اتصال سیم­‌ها اطمینان حاصل کنیم. اگر سیم تصویر یا سیم‌های منفی و مثبت قطع شوند، تصویر نمایش داده نمی‌شود. برای رفع این مشکل، سیم‌ها و اتصالات را به‌دقت بررسی کنید.

خرابی مانیتور:

مانیتورهای آیفون تصویری شامل برد تغذیه و برد صدا یا قلابک و برد تصویر وال سی دی یا لامپ تصویر است، که برد مرکزی یا اصلی دستگاه، برد صدا می­‌باشد زیرا تمامی سوکت­‌ها و سیم‌­ها به این برد وصل می­‌شوند. خرابی  برد صدا، برد تغذیه و همچنین خرابی برد تصویر و ال سی دی باعث قطعی تصویر می­‌شوند.

از وب سایت دیگر ما برای اطلاع از نداشتن تصویر در آیفون تصویری دیدن کنید: ایمن تک

اگر بردهای مرکزی یا اصلی، صدا یا تصویر خراب باشند، در این صورت، برد مربوطه باید تعمیر یا تعویض شود. با انجام تست‌های لازم و تعمیرات مرتبط، می‌توانید نداشتن تصویر در آیفون تصویری خود را برطرف کنید و دوباره از امکانات آن بهره‌مند شوید.

برای تعمیر تخصصی آیفون تصویری خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.