کوماکس لند

نمایندگی کوماکس کره در ایران

کوماکس لند

نمایندگی کوماکس کره در ایران

تعمیر تخصصی آیفون‌های تصویری تکنما (1) (ایرادهای آیفون تکنما)

تعمیر تخصصی آیفون‌های تصویری تکنما (1) (ایرادهای آیفون تکنما)

این مقاله آموزشی و تخصصی در رابطه با تعمیر تخصصی آیفون‌های تصویری تکنما می‌باشد. اگر آیفون تصویری تکنمای شما خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، جهت تعمیر آیفون تصویری خود با ما تماس بگیرید.

آیفون تصویری تکنما یکی از معروف‌ترین برندهای آیفون تصویری در ایران است. در این مقاله به بررسی تعمیر تخصصی آیفون‌های تصویری تکنما پرداخته‌ایم. تعمیر آیفون تصویری تکنما نیاز به دانش و تجربه بسیاری دارد. در این مقاله به بررسی نکات مهم و تجربیات ایمن تک در تعمیر تخصصی آیفون تصویری تکنما پرداخته‌ایم. برای دیدن پست تعمیرات کلیه آیفون‌های تصویری و آشنایی اولیه با آن‌ها روی این پست کلیک کنید.

 

خطا های موجود در آیفون تصویری تکنما

1. سیگنال دوربین دریافت نمی شود
2. آیفون قادر به برقراری ارتباط با پنل نمیباشد
3.  در حال حاضر قادر به دیدن عکس های خود نمی باشد
4. اشغالی خط در تماس واحد با واحد

خطای سیگنال دوربین دریافت نمی شود تکنما

معنی این خطا اینست که همه ی قابلیت های آیفون تصویری مثل باز کردن درب و رفت و برگشت صدا به درستی کار می کند ولی تصویر کار نخواهد کرد.

ده ایراد شایع آیفون‌های تصویری در این پست بررسی شده. آیفون‌های تصویری تکنما، چند خطای عمده دارند. خطا را به پنج دسته تقسیم میکنیم:

  • سیم کشی
  • پخش کننده تصویر
  • حافظه تصویر
  • سوئیچر دو پنله
  • سیگنال مربوط به پنل اصلی

خطای مربوط به سیم کشی

این را باید بدانیم که در تعمیر تخصصی آیفون‌های تصویری تکنما دو سیم تصویر V1 و V2 که یکی سیم نارنجی به عنوان مثبت و سیم سفید نارنجی به عنوان منفی تصویر انتخاب می کنند. در این خطا میتواند هر دو یا یکی از سیم ها قطع باشد. ای سیم توسط یک سوکت ۶ رشته ای در پشت مانیتور واحد به مانیتور متصل گردیده و مربوط به ورودی دو عدد دوربین می باشد که به طور معمول یک دوربین به آن متصل است.یک سیم هم به اسم شیلد وجود دارد که در صورت کار نکردن و قطعی این سیم شیلد تصویر کیفیت خود را از دست میدهد و یا دارای نویز میشود ولی تاثیری در خطای سیگنال ندارد. به تصویر زیر دقت کنید:

این تصویر نشانگر جایگاه سوکت ها در پشت مانیتور می‌باشند. سیم های تصویر نیز در پشت پنل روی برد اصلی با یک سوکت سه تایی متصل شده اند . حالا با دستگاه بازر به راحتی اتصال این سیم ها در سوکت تصویر را بررسی کنید.

خطا مربوط به پخش کننده تصویر

دستگاه پخش کننده تصویر جهت تغذیه نیاز به یک ترانس ۱۲ تا ۲۴ ولت dc دارد که یک ورودی تصویر دریافت و به هشت خروجی برای واحد ها تبدیل کند. این دستگاه در ساختمانهای که کابل کشی خطی دارند استفاده میشوند.

خطای بیان شده میتواند به دو دلیل یکی سوختگی ترانس تغذیه و دیگری سوختگی پخش کننده باشد.

نتیجه‌گیری

در این پست به بررسی تعمیر تخصصی آیفون‌های تصویری تکنما و بررسی دقیق دو نوع آن پرداختیم. در مقاله بعدی راجع به بقیه خطاهای آن خواهیم پرداخت. جهت تعمیر آیفون تصویری خود با ما تماس بگیرید.